Monday, July 12, 2010

bukan orang bahagian two

tanggal hari tu.. gua kalut sangat. lebih kalut dari semut. kalut nak jadi orang. gua tak kata gua bukan orang dalam tempoh empat tahun ke belakang ni. cuma... tempoh empat tahun tu , gua rasa tak macam orang lain. atau orang lain tak macam gua.

pagi yang kalut tu... gua tak tunggu lif yang paling bodoh dalam putrajaya. gua terjun ikut tangga dengan kelajuan tiga puluh lima kilometer sejam. dengan kekalutan yang membaluti diri gua dari hujung kepala sampai hujung jari kaki, gua tendang kick starter LC135 abang ipar gua. gua jeling kiri dan kanan... macam mat rempit tunggu isyarat lumba pulak. trotle minyak gua koyak selari dengan kaki kiri menghentam gear satu. vroommmm........... lagi tiga langkah nak cecah tiga meter gua terpaksa tekan brek. cinabeng! topi keledar untuk keselamatan dari kena saman gua lupa nak pakai. gua dah rasa macam bukan orang.

kalut gua tak bulih nak tunggu lif paling bodoh dalam putrajaya. gua melompat panjat tangga ke tingkat enam dengan kelajuan tiga puluh lima kilometer tiga puluh jam. fuhh... gua dah tua ler beb. dah tak segagah dulu. kalau waktu gagah dulu... gunung kinabalu gua panjat sehari empat kali. ayarq peluh melenjun dan ayarq hidung meleleh masuk ke mulut. masin.

********

LC135 membelah pagi yang sejuk hari tu dengan wajah cemas gua terselindung di sebalik cermin topi keledar untuk keselamatan dari kena saman. dua puluh tiga lampu merah gua langgar. seratus tiga puluh dua kenderaan lain gua over take. tak da satu yang boleh potong LC135 abang ipar gua ni. cuma sekali jer datsun 120Y berjaya potong gua. tu pun waktu gua kena lepas trotle pasal nak garu pungkorq yang sedikit gatal.

gua ingat... kalau hari tu, gua masih tak rasa macam orang, mungkin lepas hari tu... gua akan rasa macam orang. meleset. gua terus kalut macam semut. tiga ke empat waktu sembahyang gua bukan lagi di surau gua sendiri. dah lama gua tak tengok muka haji idris. dah lama haji idris tak tengok muka gua. sejak empat minggu lepas, gua gerak lepas asar dan balik rumah lepas subuh. piala dunia, mentor, berita harian, star dan mstar dah tak lagi gua perasan. gua dah betul macam bukan orang.

Monday, July 5, 2010