Monday, June 7, 2010

babi buang baby.


Lebih ganas dari pengganas. Sadis cikedis. Berita buang bayi semakin menjadi-jadi kebelakangan ini. Bukan sahaja setakat belakang, depan.. kiri.. kanan… atas… bawah… kita terus diserkup cerita orang besar buang orang kecik. Lantaran itu kotak bayi diwujudkan bagi menyelesaikan masalah bayi dibuang dalam tong sampah, longkang, depan surau, bawah pokok, belakang rumah, tepi parit dan bawah tanah. Kotak bayi yang beroperasi dua puluh empat jam mendapat pujian dari sesetengah orang. Gua bukan tak mahu turut terbabit untuk memuji, tapi lebih baik gua puji bini gua dari puji kotak bayi tu. Bini gua pun macam kotak bayi jugak, malah lebih dari tu. Macam-macam ada dalam bini gua.

Lepas ni, mat-mat dan minah-minah bukan laki bini semakin galak buat kerja laki bini. Tak perlu risau atau sasau kalu termengandung. Syabas pada kotak bayi kerana menyelesai kerumitan yang sebelum ini menghimpit depa ni. Nampaknya Dajjal dah dekat. Tentera-tentera Dajjal bakal makin bertambah. (Tentera Dajjal adalah di kalangan anak luar nikah tapi bukan semua anak luar nikah itu tentera Dajjal.)

********
Suzy, jom mentenet. Dah keraih ni.
Ish… semalam kan dah mentenet. Hari ni tak boleh la. Parent I ada rumah.
Alaa.. tu semalam. Kita mentenet kat rumah I. Tak dak sapa kat rumah I.
Kalu termengandung macam mana?
La… kotak bayi kan ada.
Problem solved.

********
Tarikh: 27 Januari 2018
Lokasi: Pasar Malam Putrajaya

Mari mari mari mari! Anak haram murah murah! Putih ada hitam ada kelabu asap ada coklat ada semua ada. Jerit budak punk rambut kaler kuning tokeh Syarikat Anak Haram Sdn Bhd anak syarikat kepada Kotak Bayi Berhad.

Mai tengok abang mai pilih cik kak. Haaa… yang ni baru dua jam setengah. Fresh lagi. Haa… pilih! pilih! Haaa tengok….tengok!!

********

Ketinggian manusia terhadap makhluk Allah yang lain bukanlah kerana manusia itu lebih tinggi dari kuman. Ya lah… kuman pun makhluk Allah. Selain dari Allah termasuk suasana dan kebendaan adalah makhluk Allah. Sebab itulah malaikat yang maksum pun diperintah sujud kepada Adam semasa penciptaan makhluk bernama manusia bagi membuktikan manusia ni sebaik-baik ciptaan Allah. Gua tak pikiarq dengan ada baby hatch ni boleh selesai masalah buang bayi ni. gua takut kewajudan benda ni boleh menggalakan adengan yang tak mahu kita dengar dan lihat. hang pa pikiarq la sendiri.

4 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

aku sunguh marah tahp gaban dengan cara gov dan pihak agamawan menangani cara ini...

tasekM said...

lagi tambah masalah adaaaaa..


.

Anonymous said...

segala mak nenek wan dah jadi cawan.

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

dah lama tak update ni