Tuesday, October 19, 2010

PaYuNG

Jom makan, Gua payung! meloncat mamat yang kena ajak tu.. nak-nak pulak sekarang ni dah tongah bulan.

****

Gua peduli hapa! Gua ada payung besarq. Malaysia ni Gua yang punya. Bisik menantu seorang Tun suatu waktu dahulu.

****

Lu payung minah tu semalam? Tanya Mat Rempit 2 pada Mat Rempit 1.

****

Jangan lupa bawak balik payung tu nanti.. mahal tu! Pesan seorang isteri untuk seorang suami yang semedang lupa.

****

Bila mana umat ini meletakan makhluk sebagai harapan dan sandaran, kebocoran iman akan terus berlaku. Umat ini hebat bukan kerana dapat jadi payung yang hebat kepada umat yang lain, tapi umat ini hebat bilamana meletakkan seluruh pengharapan kepada yang berhak untuk diharapkan. Gua insaf. Lantaklah politik payung ni. Seluruh suasana adalah dalam pentadbiran Allah. Hasad dan dengki adalah haram di sisi agama.

Abu Bakar fikir macam mana nak besarkan badan supaya dapat tutup tujuh pintu neraka. Dengan itu tak seorang pun dari umat ini dapat masuk neraka.

Depa pulak tepuk tangan bila ada yang tersepuk jatuh. Mana pergi 'fikir umat'?

2 comments:

Waqheh said...

hari ini hari rabu restoran gua cuti balik cop paspot..dan hari ini juga mereka2 itu tidak lg fikir umat..mereka menjatuhkan umat..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

"lebih dalam dari yang dalam"
minah rempit mana yang belum di payung tanya gua berminat

err jika comel gempal dan beso ada ke payung yang minat