Wednesday, February 10, 2010

gua, Zamry dan Nizar

gua tak nampak abang Z ada lebih dua bijik mata kat belakang untuk tengok sapa yang tunjuk penumbuk kat belakang sebab takut nak pamer kat depan. gua juga tak nampak abang N lebih telinga untuk lebih dengarq kaum yang dok seranah pasal tak tahan nak menyumpah. gua, abang Z dan abang N... sama ja. kami masih ada sepasang mata yang terletak cantik pada tempat yang sesuai bukan kat kepala lutut. kalaulah memata kami dok tang kepala lutut, tentu pengilang spek mata berkuasa kanta dengan spek mata hitam pening kepala dok pikiarq nak men'design' spek-spek tuh. dan kami masih ada sepasang telinga di lokasi yang strategik yang bukan mencorong ke atas supaya ayarq hujan tak dapat nak masuk. gua kalau haus.. gua minum dan gua percaya abang Z pun macam tu jugak. gua kalau lapar.. gua makan macam abang N yang tentunya blia lapar dia tak urut dagu untuk hilangkan laparnya. kami sama beb!!! yang paling menyamakan kami... kami ada kalimah hebat dalam diri. dalam mykad kami ada tercatat.. warganegara, Islam dan lelaki. gua teruja macam nak melompat-lompat sebab sama dengan dua nama yang famous nih. kata tok wan gua.. manusia ni sama di sisi Allah. yang membezakan kita hanyalah takwa. kata ustaz gua.. takwa hanya akan datang dalam kehidupan ini bilamana kita bawa agama masuk ke dalam hidup ini. dan agama hanya akan datang bila kita buat usaha agama seperti yang Nabi buat. agama tidak datang dalam kehidupan melalui kerajaan. agama tidak datang melalui kehenseman paras rupa. agama tidak datang melalui semua kebendaan yang ada dalam dunia ini. bila agama datang dalam kehidupan manusia.. nusrah dan bantuan Allah akan hadir. kerajaan yang baik akan hadir. kehidupan yang harmoni.. melimpah dengan kasih dan sayang akan hadir. gua tak tahu ada berapa ekorq ikan dalam laut cina selatan dan semestinya abang Z dan abang N pun sama. gua juga tak tahu berapa titik hujan telah turun kat muka alam ni. dan gua rasa abang Z dan abang N pun tak pernah buat kajian tak senonoh ni. tapi Allah tahu dan Allah Maha Mengetahui. Allah tahu apa yang tersedik dalam hati gua. Allah pencipta dan Allah lah yang menciptakan selain dari Allah. Allah hebat. Allah Maha Hebat.

4 comments:

Waqheh said...

soheh...

Waqheh said...

apakata kalau lu bagi abang Z pakai spek mata lu..dan lu plak pakai spekmata abang N...

ubilepih said...

NUR!!!

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

aku juga ada kalimah yang sama