Wednesday, October 14, 2009

Aku Tau La Aku Nak Buat Apa



hari tu... di persidangan borak, tiba-tiba tercetus satu soalan. 'hang kalau dapat satu juta hinggit hang nak buat apa?. kata pemborak A,'aku nak buat rumah dan aku nak melaborq supaya duit aku beranak lagi'. kata pemborak B pula dengan tangan mengurut janggut yang sejemput...'aku nak infak ke jalan kebajikan dan selebihnya aku buat modai berniaga'. pemborak C menyampuk..'aku nak enjoy. aku nak melancong. takan habis duit satu juta tuh. lebih nanti aku simpan dalam ASB'.

tak ada satu jawapan pun yang salah dari pemborak-pemborak tu... cuma kata seorang teman: 'AKU TAU LA APA AKU NAK BUAT!!'

3 comments:

Waqheh said...

kilat..if i'm not mistaken, lu lupa letak 'juta'...aku tau la apa aku nk buat..wa suka ayat ni..slalu wa dgr ayat ni..wa kenal teman lu itu...asslamualaikum

Admin said...

wa'alaikumsalam. tu la guna kawan. gua dah edit balik entri ni. selamat datang ke putrajaya.

benludin said...

salam bro,
ramai yg dpt sejuta pastu melencong..:)