Monday, October 5, 2009

impian itu terus mendesak


Dalam hampir seluruh tidur seorang aku, aku pasti bermimpi. Ada yang aku ingat dan banyak yang aku tak ingat. Tapi dalam seluruh sedar aku kebelakangan ini, aku di desak dengan satu impian. Impian yang membuat aku jadi tak keruan. Impian yang membuat seorang aku menjadi duduk payah berdiri tak betah. Aku sedar dengan keterbatasan aku untuk menzahirkan impian ini. Tapi aku masih punya Tuhan untuk aku terus menadah tangan. Dan aku juga tak pernah diam kaku mengharap impian datang terpacul di depan aku. Aku sedar dan cukup sedar.


aku dan impian ini
adalah sebuah cerita tersendiri
impian yang membuat aku kembali
melihat biru langit lazuardi
merenung merah tanah bumi



aku dan impian ini
adalah tulus dari hati
indahnya ingin aku kongsi
cantiknya aku dahagi

No comments: