Tuesday, May 11, 2010

Hebat Terjerat

gua hebat kerana terjerat. gua tersumbat dalam pekik jerit kalimah hebat. sikit-sikit 'hebat!!'. terkejut gua sampai nak terlompat. itulah takdir gua minggu lepas. dalam ruang sendat dengan memanusia yang ingin jadi hebat, gua terikat selama dua jam setengah melekat. ini bukan kali pertama... tapi kali yang entah berapa gua dah tak ingat. penanam anggur macam gua ni memang selalu jadi mangsa.

Lu tak nak kaya ka brader? hidup ni kena kaya... baru orang pandang! sapa yang tak mau kaya? semua orang nak kaya. sebab tu segala mak nenek orang buat sebab nak kaya. dari dalam dasar hati gua, gua memang nak kaya. dan gua tengok wajah-wajah sidang jemaah yang hadir memberi perhatian yang terlebih penuh sampai melimpah mendengar 'bayan' nak jadi kaya selama dua jam setengah tu. bukan gua tak percaya.. tak payah ceritalah, banyak bukti ada sekeliling gua. jiran gua kat tingkat atas gua pakai bmw lima series dalam masa enam bulan ja lepas joint jadi ahli penjual gelang hikmat. jiran tingkat bawah gua dah pakai toyota estima walaupun hanya seorang pegawai am rendah di salah sebuah kementerian kerajaaan malaysia. tiga pupu gua yang dok kat gombak dah jelajah tiga suku dunia. semua ni depa dapat assebab dari bentuk perniagaan ni lah.
member gua kat kelana jaya pun tak pernah jemu dengan benda ni. lepas satu.. satu dia meneruskan keterlibatannya tanpa jemu-jemu. tup-tup dah dekat 20 tahun dia sibuk dengan bebenda ni. dari ubat kuat sampai kain lampin wanita berubat dia buat. tapi yang gua sedih... nak melangkah keluar jadi pengikut baru dia terpaksa minta duit kat bini. apa pun.. gua doakan semoga member gua ni berjaya macam bekas mat rempit A yang kini berpendapatan ringgit malaysia dua ribu sehari, macam bekas buruh kasar B yang kini berpendapatan ringgit malaysia dua puluh ribu seminggu dan macam kak dory bekas pengurus syarikat carigali minyak yang kini bergelar kakak segela jutawan.

cuma kali ni.. produk nya lain sikit. produk education. dan gua pun terpanggil nak buat jugak. rasa macam senang nak meng'convince'kan rerakan gua nanti. cuma gua rasa.. tak perlulah kita nak jerit kuat2 perkataan hebat tu sampai cair taik telinga. tak payahlah nak bagi tau kita nak tolong orang dengan memperkenalkan program hebat dan mencerita poket kita yang ketat dengan rm melebat kalau tak boleh open restaurent untuk jemaah yang hadir. kalu setakat nak menayang kekereta mewah tapi takut nak bersedekah... tak payahlah!
ops.. kalau sapa2 berminat bulih kontek gua. nanti gua cerita.


~KiLaT~ maha hebat milik Allah.

3 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

buat je mlm ...

benludin said...

gua tak minat MLM. tak boleh tido mlm dibuatnya

Admin said...

malam gua tidorq sorang-sorang. bini dah sibuk mlm.